Mikaela Terhil af Wartisila Corporation er på scenen. De giver livscyklus magt solutions.Wartsila nylig at medarbejderne kan få adgang til social networking-platforme som Facebook indefra company.They startede ved at integrere de intranet i en intranet. Så de har tilføjet sociale funktioner til intranettet, arbejdsområder og kontor communicator.Why sociale funktioner? De ønskede at hjælpe medarbejderne gøre deres arbejde, finde de rigtige medarbejdere, forbinde mennesker sammen, bringe ekspertise og forskellige perspektiver sammen, deler viden, osv. Kort sagt: videndeling og productivity.So de nu har: Mennesker søgning> over alle profilindstillinger oplysninger. Medarbejdere udfylde profilen info, blogposts osv. er automatisk forbundet, kan du også følge othersCompass profil> Dette er personlige blogs, som er planlagt men ikke gennemført yetPersonal websted> indsamler og viser alle dine personlige oplysninger på intranettet (ikke MySite, men MS profiler ) Poll> for at få en fornemmelse af, hvad organisationen mener om en bestemt topicWorkspaces> samarbejder inden for et begrænset groupWartsila wiki> behov for flere promotingWe er Doers blog (dette er ikke personligt blogging, men nyheder med kommentarer, er de arbejder på det) Diskussion bord> brug for mere fremme
Alt dette er baseret på Sharepoint 2007. Hun lukkede dette afsnit med at fortælle historier om vellykket brug af deres platform. Hvordan det støtter deres ansatte til at være productive.They lanceret sociale funktioner i juni 2010 på følgende måde: Markér og banner på intranettet homepageGlobal nyheder, blogpostIntroductory siteTraining og demoPolling brugere
Mikaela vedrører også, hvordan hun finder, at ny kultur kan forbedres. True arbejdsglæden er opnået gennem en kultur præget af åbne intern kommunikation. Dette bør afspejles i de værktøjer (f.eks profil er åben for alle). Hun ser flere udfordringer / muligheder. Vedtagelse sats er ikke hurtigt overalt. Hvordan får man flere om bord? Hvordan man kan ændre mentalitet af nogle overordnede ledelse? De vil gerne linke denne platform mere med forretningsmål.
søndag den 23. januar 2011
Gennemfoerelse sociale medier funktioner i intranet til effektiv medarbejderengagement og intern kommunikation # epem
Etiketter:
effektiv,
epem,
funktioner,
Gennemfrelse,
i,
intern,
intranet,
kommunikation,
medarbejderengagement,
medier,
og,
sociale,
til
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar