På QuoraSteve Blank spurgte \ "Er det muligt at bruge Lean Startup kundeudvikling resultater til at informere IXD personas \?" Dette indlæg er mit svar til Steve på Quora:
Helt ja.
Drejelige handler ikke kun om at finde den rigtige forretningsmodel, som arbejder for en start-up, men det handler også om sømning ned persona, at du er ved at designe dit produkt til. Jeg har set mange start-up ikke fordi de ikke vide, hvem slutbrugeren er. Oprettelse af en persona er en iterativ proces i sig selv. Mange mennesker fokuserer på persona som en endelig artefakt, men jeg tror, at rejsen er vigtigere end målet. Mens opdage en persona og gentages på den for at gøre det skarpe, holdet - det dev, markedsføring, og UX - kommer sammen med den fælles forståelse af målet slutbrugeren. Rejsen bringer i empati, at de alle internaliserer, og som påvirker, hvad de gør. Rejsen inkluderer komme ud af kontoret og tale med den virkelige mennesker, som du tror ville bruge dit produkt.
Persona kræver kvalitative opdagelse samt validering. Det er en instantiering af din kunde. Kunden opdagelse, validering, og oprettelse er alle direkte relateret til persona. Jeg vil faktisk hævde, at i mange tilfælde at kende målgruppen, på et givet tidspunkt er langt vigtigere end at have et perfekt produkt. Masser af mennesker fiksere på at bygge rigtige produkt mod at bygge det for de rigtige mennesker.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar